Translate

събота, 27 септември 2014 г.

Издаването на местни пътеводители е една чудесна надомна работа за хора на словото.

Опознайте добре района в който живеете за да изкарате доста пари от това.

Надомната работа, като т.н. “самонаетите” лица, известни още и като “самоосигуряващи се”, отдавна е призната за многократно по-печеливша в сравнение със случаите когато сте наети от друг работодател, защото целия доход за разпределяне остава изцяло у Вас. Разбира се, другата страна на монетата е, че всичко трябва да решавате сами, а не всеки е готов за това. Все още са много хората, които очакват друг да поеме отговорността вместо тях, а те само да си мърдат ръцете и краката, както им е разпоредено.

Възможности за заетост и доходи.

Но веднъж поета тази отговорност, тя като с магическа пръчка открива пред вас, буквално хиляди възможности за делова активност, заетост и доходи, неколкократно по-големи от тези, които можете да си представите. Не е необходимо да ходите на другия край на планетата (в Америка, Австралия или Южна Африка), за да си търсите работа. Работата е преди всичко около Вас самите, стига да познавате добре района, в който живеете и да погледнете с друго око на него.

Хората пътуват и им трябват пътеводители.

Хората постоянно пътуват по лични или служебни причини и срещат големи затруднения с намирането на необходимият им обект и избирането на най-оптималния маршрут. В такива моменти би могло да се разчита на градските карти, но те не винаги се намират в продажба, а и често не са актуални. Но даже и да са съвсем нови, в тях информацията е твърде обща.

Липсват тънкости и подробности, които например, един член на Бирената партия би желал да научи, ако е решил в свободното си време да пообиколи някои от култовите места на бирата като “Загорка”, “Шуменско пиво”, “Каменица”, “Ариана” и т.н., т.е. липсва тясно специализираната информация, ориентирана пряко към нуждите на конкретна категория потребители.

Идеи за специализирани пътеводители.

(Мислите, че примера с Бирената партия е несериозен? Тогава ще Ви кажа, че още дълго Ви предстои да се редите по опашките за безработни.) Все пак примера с бирата трудно ще Ви убеди в полезността на това предложение, ако във Вашия район няма пивоварна. Затова, ето Ви някои други идеи за специализирани пътеводители:
  • - Винпроми,
  • - местни “казани” за дестилиране на ракия,
  • - розоварни,
  • - специализирани магазини,
  • - местни ресторанти и битови заведения,
  • - големи сезонни разпродажби,
  • - известни производители на бельо, конфекция, обувки, чорапи, одеяла ...,
  • - дискотеки,
  • - специализирани пазари (за плодове, зеленчуци, резервни части, конфекция, автомобили, животни),
  • - манастири, църкви,
  • - исторически забележителности,
  • - свети и лековити места,
  • - минерални извори,
  • - находища на билки,
  • - диви горски плодове (къпини, малини, ягоди, лешници, орехи, кестени),
  • - патриотични забележителности (паметници, мемориали ...)
  • - природни забележителности (Панагюрските колони, Сребърна,
  • - Седемте рилски езера ...),
  • - местонахождения на духове, призраци, НЛО, аномалии и т.н.
Ако от всичко това не можете да си изберете, обадете се да Ви дадем още идеи и насоки.

Проучване на забележителности.

След като се насочите към определена група забележителности, следва задълбочено да ги проучите. Това става в местните библиотеки и/или читалище. От там ще получите подробна информация. Проучете я внимателно. Създайте си собствена схема или конструкция за описание на обектите и започнете да запълвате необходимите Ви полета. Схемата на описание във всеки конкретен случай е различна и ще зависи от предмета на Вашите интереси. Едно е за бирата, друго е за манастирите, трето е за минералните извори и съвсем различно - за духовете.

Набор на текста и илюстрациите на компютър.

Разбирате, че ако оставите целия си труд до тук в ръкопис, той няма да е много полезен. Затова следва да въведете текста и илюстрациите в компютър. Това се прави от редица специализирани фирми за предпечат, но ако искате да си спестите разходите, бихте могли сами да напечатате ръководствата си на домашния или служебния (след работно време) компютър или в компютърните клубове където таксата е 0,50 - 1,00 лв. на час.

Принтиране и подвързване.

Там ще намерите и добър принтер, на който да разпечатате първия екземпляр от произведението си. Остава да го размножите в копирните ателиета и да го подвържете. Не правете много екземпляри, а само толкова, колкото можете да пласирате. Повече подробности за Самиздата може да намерите в нашата разработка № 0067.

Намиране на клиенти.

Дотук може да се каже, че сте свършили 50% от работата. Остава Ви втората, по-важната половина. Да намерите клиенти за своите специализирани пътеводители. В този случай също трябва да подходите специфично. Свържете се с
  • - рецепциите на хотелите,
  • - бюрата за настаняване в частни квартири,
  • - продавачите на вестници и списания на гарите, автогарите, спирките и други оживени места,
  • - продавачите на билети за междуградските автобусни линии и
  • - даже с местните, квартални магазинчета.
Предоставете им определени количества на консигнация, запишете си телефоните им и периодично проверявайте как вървят продажбите. Не пропускайте местни празници, симпозиуми, панаири. Там се появяват хора от други селища, които са сред най-вероятните потребители на Вашите продукти. Изгответе си визитки, раздавайте листовки, разлепвайте афиши с телефони на ресни, пускайте обяви, давайте интервюта .... И тясно се специализирайте. Правете пътеводители и продавайте и ето Ви чудесна надомна работа, особено подходяща за хора на словото. Така хем ще се забавлявате, хем ще печелите.
Желая Ви успех!

----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.