Търсите ли своята пазарна ниша?
Всяка
една дейност, за да бъде тя печеливша и да ни носи доходи, в т.ч. и от
къщи, трябва да се основава на определена пазарна ниша, обоснована от
някаква потребност. Помислете! Хората често, всъщност постоянно,
забравят за какво ли не. Затова не е лоша идея, ако Вие сте малко
по-организирани, да направете пари от късата памет на хората.
Служба за напомняния.
Ето
да вземем, например - понякога случвало ли Ви се е Вие да забравите за
... рождения си ден? Или за този на Ваш роднина? Случва се. Да не
говорим за нещо друго - Така е и с много други хора около Вас. Затова
казваме че е потребност, която обосновава такава пазарна ниша, а ето и
идеята: организирайте служба за напомняне с такса от 2 лв. или повече на
събитие, която вашите клиенти плащат, за да изпратите по пощата
честитка в точния момент или да телефонирате с напомняне за важна
годишнина, рожден ден или среща, няколко дни преди събитието.
Бизнес без начален капитал.
Може
да започнете този бизнес без никакъв начален капитал. Но ако имате
домашен компютър и умеете да боравите с него на прилично ниво, може да
си подготвите всички поръчки в база данни и да я сортирате по дати и
даже по часове. Така си подготвяте чудесен органайзер и остава само
редовно да следите за предстоящите събития да уведомявате клиентите и те
да Ви плащат за това. Можете дори да разширите услугата, като уреждате
цветя, картички и подаръци - един вид допълнителни услуги, срещу
допълнително заплащане, разбира се.
База данни ще Ви напомня да напомняте.
Организирайте
база данни, която автоматично ще ви подсказва, кога да изпращате
напомнянията и поздравленията. Така с един компютър, един телефон и
малко предприемчивост, може да си докарате не малко допълнителен или
даже основен доход. Напомнянията подготвяйте и изпращайте до обяд, за да
покривате своята пазарна ниша и да си получавате доходите от нея, а
след това имате на разположение останалата част от деня да правите
каквото си пожелаете.
Пазарната ниша се характеризира с няколко признака, като високо индивидуализирани нужди и запитвания на потребители, за чието удовлетворяване е нужен определен набор от взаимно допълващи се продукти - изделия или услуги. Другото е неголяма, но стабилна емкост на пазара; значително отслабване на конкуренцията в определена област и др.
ОтговорИзтриване