Translate

вторник, 3 юни 2014 г.

Безконтролно харчене е белег за бедност.

Много хора едвам свързват двата края.


Днес, все още, милиарди хора по планетата са бедни и едвам свързват двата края. Нещо повече - даже хора с много добри доходи също се оплакват, че не им достигат парите, вземат заеми и затъват в дългове. За всичко това има една единствена причина - безконтролното харчене. Не го ли преодолеем - спасение няма. При това всичко зависи само от нас самите, а не от нашите приходи, стандарт на живот и други подобни клишета.

Бедността е болест.

Човек знае и 2 и 200. Може да получавате 200 лв и да преживявате с тях, а може и 20000 лева месечно да не Ви стигат. Но във всички случаи, ако продължавате да харчите безконтролно, Вие сте беден човек, независимо какви приходи имате. И колкото да не Ви се вярва, бедността си е болест, а причина за нея е безконтролното харчене.

Алергия към парите.

Затова, внимавайте (много) с харчлъка на трудно спечелените си пари! Някои хора действат така, сякаш са алергични към парите. Не спират да харчат докато не ги свършат, а след това продължават да харчат, като започват да взимат и на заем!? Щом получат пари, ръцете ги засърбяват и изведнъж се сещат, че „трябва" да си купят това или онова и какво ли не още.

През техните ръце се стопяват като пролетен сняг даже тежко наследство или солидна печалба от тотото (100% от тото милионерите похарчват спечелените пари за 3 до 6 месеца, без остатък, при положение, че с лихвите от 1 милион лева могат да живеят повече от щастливо и охолно до края на дните си, като направят щастливи и своите наследници. За такива хора казват: Харчат с лека ръка. Като за последно. Без мярка.

Внушения на рекламата.



Харченето на пари е пагубно.

Изяснете си този процес на пагубно харчене на парични знаци. Харченето на пари е тънка психология. Много хора не се усещат, че го правят. Други го правят като в омая и после се чудят как е могло да стане. Заслужава си много сериозно да се замислите за своите мотиви в такива случаи:
  • - Кое или кой Ви кара да вземате решения за покупките?
  • - Способни ли сте да кажете, че няма да купите определено нещо?
  • - Не се ли хващате често, че обикаляте в търсене на следващата покупка? 

Целта на рекламата е да харчите.

Разбира се хубаво е да похарчите пари за определени неща, но това което наистина трябва да разберете е, че Вие много рядко имате истинска нужда от тях. Проумейте този въпрос колкото е възможно по-скоро! Позовете се и се придържайте към здравия си разум. Точно обратното на това, което се опитват да направят рекламите с Вас - да пилеете парите си безотговорно и без остатък и даже да се чувствате виновни, ако не го правите.

Ново!

Престанете да харчите пари, залитайки по „НОВИ" или „усъвършенствани" модификации. Това е маркетингов трик да Ви накара да купувате, въпреки, че вече притежавате определена вещ, като Ви внушава вина, че толкова други хора го правят, ... че и ти ли няма да си сред тях?? Вземете автомобила за пример. Какво се иска от него? Да е в изправност и да Ви закара от едно място на друго.

Това, че той е на 10 - 12 години не означава, че той не може да осъществява тази функция. С умерени разходи за компетентна поддръжка, той може да Ви служи още доста години и да Ви спести цяла торба с пари от закупуването на поредната „нова" модификация. Да се харчат пари за нов автомобил
  • - заради стил,
  • - заради скорост
  • - заради мода или
  • - заради цвят (металик) -
това си е чиста проба глупост:
  • - могат да Ви го откраднат,
  • - може да катастрофирате,
  • - непременно изисква и гараж,
  • - поддържането му е прескъпо и най-важното
  • - ще Ви остави без пари).
Но ако окончателно сте решили да си купите съвсем нова кола, то поне не налитайте на най-последния модел на Мерцедес за 500 000 евро. Купете си TICO. Върши много по-добра работа за 10 - 100 пъти по - малко пари и е много по-икономично във всяко едно отношение.

Как да решите този проблем?



Принцип на продавача.

Принципът на продавача е да си похарчите парите, при това  „веднага" и то точно за неговата стока. Вашият принцип обаче трябва да бъде по-друг:
  • - Нека да помисля!
  • - Точно това ли ми трябва?
  • - Точно сега ли?
  • - Точно от този продавач ли?...

Вашият принцип.

Преди да купите нещо, помислете ... поне още 24 часа! Ако си мислите, че всичко казано до тук е глупост, надникнете във Вашия килер, гараж, мазе, таван ... А за домашно направете изчерпателен списък на всички вещи около себе си, с които не сте си служили поне 1 година. Обиколете навсякъде - шкафове, килери, мазета, тавани, тераси ... След това се поинтерисувайте от сегашната им цена, сложете една лихва от момента, в който сте си ги купили и ще разберете за какви пари става дума. Така ще придобиете реална и трезва оценка с колко лева безконтролното харчене Ви е ощетитло, превръщайки се в белег на бедност и недоимък.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.