Много хора едвам свързват двата края.
Днес, все още, милиарди хора по планетата са бедни и едвам свързват двата края. Нещо повече - даже хора с много добри доходи също се оплакват, че не им достигат парите, вземат заеми и затъват в дългове. За всичко това има една единствена причина - безконтролното харчене. Не го ли преодолеем - спасение няма. При това всичко зависи само от нас самите, а не от нашите приходи, стандарт на живот и други подобни клишета.
Бедността е болест.
Човек знае и 2 и 200. Може да получавате 200 лв и да преживявате с тях, а може и 20000 лева месечно да не Ви стигат. Но във всички случаи, ако продължавате да харчите безконтролно, Вие сте беден човек, независимо какви приходи имате. И колкото да не Ви се вярва, бедността си е болест, а причина за нея е безконтролното харчене.Алергия към парите.
Затова, внимавайте (много) с харчлъка на трудно спечелените си пари! Някои хора действат така, сякаш са алергични към парите. Не спират да харчат докато не ги свършат, а след това продължават да харчат, като започват да взимат и на заем!? Щом получат пари, ръцете ги засърбяват и изведнъж се сещат, че „трябва" да си купят това или онова и какво ли не още.През техните ръце се стопяват като пролетен сняг даже тежко наследство или солидна печалба от тотото (100% от тото милионерите похарчват спечелените пари за 3 до 6 месеца, без остатък, при положение, че с лихвите от 1 милион лева могат да живеят повече от щастливо и охолно до края на дните си, като направят щастливи и своите наследници. За такива хора казват: Харчат с лека ръка. Като за последно. Без мярка.
Внушения на рекламата.
Харченето на пари е пагубно.
Изяснете си този процес на пагубно харчене на парични знаци. Харченето на пари е тънка психология. Много хора не се усещат, че го правят. Други го правят като в омая и после се чудят как е могло да стане. Заслужава си много сериозно да се замислите за своите мотиви в такива случаи:- - Кое или кой Ви кара да вземате решения за покупките?
- - Способни ли сте да кажете, че няма да купите определено нещо?
- - Не се ли хващате често, че обикаляте в търсене на следващата покупка?
Целта на рекламата е да харчите.
Разбира се хубаво е да похарчите пари за определени неща, но това което наистина трябва да разберете е, че Вие много рядко имате истинска нужда от тях. Проумейте този въпрос колкото е възможно по-скоро! Позовете се и се придържайте към здравия си разум. Точно обратното на това, което се опитват да направят рекламите с Вас - да пилеете парите си безотговорно и без остатък и даже да се чувствате виновни, ако не го правите.Ново!
Престанете да харчите пари, залитайки по „НОВИ" или „усъвършенствани" модификации. Това е маркетингов трик да Ви накара да купувате, въпреки, че вече притежавате определена вещ, като Ви внушава вина, че толкова други хора го правят, ... че и ти ли няма да си сред тях?? Вземете автомобила за пример. Какво се иска от него? Да е в изправност и да Ви закара от едно място на друго.Това, че той е на 10 - 12 години не означава, че той не може да осъществява тази функция. С умерени разходи за компетентна поддръжка, той може да Ви служи още доста години и да Ви спести цяла торба с пари от закупуването на поредната „нова" модификация. Да се харчат пари за нов автомобил
- - заради стил,
- - заради скорост
- - заради мода или
- - заради цвят (металик) -
- - могат да Ви го откраднат,
- - може да катастрофирате,
- - непременно изисква и гараж,
- - поддържането му е прескъпо и най-важното
- - ще Ви остави без пари).
Как да решите този проблем?
Принцип на продавача.
Принципът на продавача е да си похарчите парите, при това „веднага" и то точно за неговата стока. Вашият принцип обаче трябва да бъде по-друг:- - Нека да помисля!
- - Точно това ли ми трябва?
- - Точно сега ли?
- - Точно от този продавач ли?...
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.