Оклеветяване на предишния майстор.
Днес ще Ви запозная със синдрома на домашния майстор, за да Ви взема повече пари, така че да го разпознавате своевременно и да се предпазвате ефективно от него, което е и условие да стигнете до една възможност за бизнес без разходи и дертове за собствено производство. Вероятно сте забелязали, че когато повикате майстор за някакъв ремонт в къщи (например, фаянсаджия), най-често първата му реакция е да каже нещо такова: „Аууу! Кой го е правил това? Оставил си е ръцете! Може ли така да се прави?! Виж тука к'во става ..."Коронен номер на майстора.
С други думи, първата стъпка на „майстора" е да оклевети предишния майстор (същия номер ни го пробутват от години и българските правителства). След това майстора оглежда плочките Ви, започва да цъка с език, и казва: „Не е ли чувал този (предишния майстор), че се оставя фуга? Че всяка работа трябва да се прави с естетика?! ..." Това е втората стъпка, номера с краставичката - всеки майстор си има коронен номер на принципа „Едно си баба знае, едно си пра"е". И вместо да направи това, което Вие искате от него, той Ви натриса (с доста убедителни аргументи) това, което той си знае.Мащабност на ремонта.
И бъдете сигурни, че следващия майстор (плочките са си плочки и след 5 - 8 години пак ще започнат да се отлепват) също ще каже: „Аууу! Не знае ли този, че фугите вече не са модни, пък и плочките се слагат за да предпазят стената!?..." Веднага от втората стъпка следва третата стъпка: работата няма да се размине само с един евтин и частичен ремонт, а всичко трябва да се сменя - „Няма сега да правим цигания, я! Като ще ги правим, да ги направим като хората..."Всичко това наричаме синдром на майстора:
1) Оклеветяване на предишния майстор;2) Пробутване на собствения номер;
3) Мащабност на ремонта.
Истински майстор.
Затова, и от многократен собствен опит, мога да Ви кажа: такъв майстор е безполезен за Вас. Колкото по-скоро му покажете вратата, толкова по-добре. Огромна рядкост са майсторите, които ще Ви кажат: „В световната практика по Вашия проблем са се наложили 4 основни подхода, които се прилагат в следните случаи .... и имат следните предимства ... и следните недостатъци.... Кажете сега какви са Вашите изисквания и вкус, за да определим кой от тях ще е най-подходящ за Вашия случай." Както се казва в една реклама: „Мечтииии...".Така, че за да се предпазите от синдрома на майстора и всеки следващ ремонт да не Ви излиза златен, Вашата задача се свежда до това Вие сами да определите какво и как трябва да се направи, след което или сами да си го направите (ако е по силите Ви) или да си потърсите подходящия майстор, който се е специализирал точно в това, което на Вас Ви е необходимо, за да го направи действително майсторски.
„Помощ" от финансов консултант.
И когато става дума за един битов ремонт, все пак човек може да преглътне някои „майсторски" номера, които ще Ви костват няколко стотин или 2 - 3 хиляди лева. Но ако „майстора" е бил финансов консултант и Ви е натресъл 30 годишен ипотечен кредит само защото получава процент от размера на кредита? Тук последиците са за цял живот, а може да се прехвърлят и върху наследниците Ви.А ако това се случи на фирмата Ви и покрай прословутото „безвъзмездно" европейско финансиране Ви прикоткат да започнете сложен бизнес проект, финансиран на кредит, а после по една или друга причина Ви откажат цялото или част от безвъзмездното финансиране?? Каквито случаи има в изобилие от последните години? Знаете случая с оня бизнесмен - гъбар и банкерката. Затова правилото е 7 пъти мери, един път режи. Съвсем скоро, в един български сайт в Интернет, прочетох горе-долу следното:
Велик спец по маркетинг.
„Аз съм велик спец по маркетинг - чел, учил и преучил, но няма да Ви обещавам някоя от онези често срещани схеми от рода "спечели 10000 долара за 30 дни" или "стани бързо богат", с които ви затрупват по пощата, а ще Ви запозная с една истински работеща система, един изграден съвсем реален бизнес и невероятна възможност сами да печелите в Интернет само срещу таксата от 100 лв, която трябва да ми платите. Практиката показва, че от такава дейност за една година могат да се печелят средно между $20,000 и $100,000."Значи, да обобщя: „да спечелиш 10000 долара" е схема (измама), а да Ви обучи (срещу 100 лв такса) как „да печелите от 20 до 100 хил. долара" е работеща система. Мислите, че цялата тази боза си я измислям? Нищо подобно! И не, че човекът няма да Ви „научи" на всичко в е-маркетинга, но той това си знае, това си бае и иска да Ви прикотка, че това което той знае е точно онова, което на Вас Ви трябва. А дали е така? Е, това вече трябва да Ви звучи доста познато - синдром на майстора. Нещо подобно, но не съвсем. Този синдром е малко по различен и аз го наричам синдром на теоретика. Но по този въпрос ще коментирам в някой от следващите публикации.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.