Translate

понеделник, 25 август 2014 г.

Ценообразуването или калкулация при надомна работа.

Основна грешка при калкулация.

Има някои основни моменти в калкулацията и ценообразуването при надомна работа, които е добре да разберете, преди да се втурнете да "печелите". Преди всичко се прави една основната грешка - и тя е когато разсъждавате като купувач, като се стойността на изделието Ви да е възможно най-ниска - стойността на материалите + 1% печалба, за да не "ограбите клиента".

Цената включва и постоянните разходи.

Така, даже и чудо да стане и изделието Ви да се купува като топъл хляб, няма да издържите повече от месец (толкова може максимум да изкара човек без да се храни). Затова обърнете внимание, че цената не включва само материалите и преките разходи за производството на изделието (стока или услуга). В нея влизат и т.н. постоянни разходи:
  • - заплати,
  • - осигуровки,
  • - застраховки,
  • - данъци,
  • - наеми,
  • - ток,
  • - вода,
  • - телефон,
  • - реклама,
  • - амортизации и т.н.,
които в месечен план се разпределят върху броя на произведените и (обърнете внимание) на ПРОДАДЕНИТЕ продукти. Ако за месеца сте произвели 100 бройки, а сте продали 80, това означава, че сте на загуба и за останалите 20 бройки трябва да включите от общите разходи и за следващия месец, т.е. да им увеличите цената, както се казва, трупате магазинаж.

Ценообразуването включва и печалба.

За да се избегне това, след като пресметнете преките и постоянните разходи, към цената трябва да прибавите и печалба 20-50%. Но и 100% да добавите, ако нямате продажби, това си е чиста загуба. Затова добре трябва да се запознаете с понятието "Критична точка" при осъществяването на каквато и да е надомна работа.

1 коментар:

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.