Translate

петък, 22 август 2014 г.

Надомна работа като информационен брокер.

Информационна работа с факти и събития.

Ако се интересувате от факти, събития, информация, това е идеалната за Вас възможност за надомни доходи. Основно, това е надомна работа, изразяваща се в намирането на факти или информация в различни направления, за които заинтерисовани клиенти ще плащат добри пари.

Информацията става все по-важна стока през 21-ви век. Особено ако имате компютър с модем и достъп до интернет и ако в добавка сте човек старателен, отбиращ подробностите, вълнуващ се от информационната детективска работа - добре дошли в информационното брокерство - то може да бъде перфектната арена за вашата изява.

Насочете се към смислена и полезна информация.

Спрете да четете и да слушате реклами от всякакъв вид по улиците, вестниците и телевизиите. Станете човек със собствено мнение, доверете се на своя усет и вкус и на богатия избор, който може да намерите само и единствено в специализираните библиотеки. Насочете се към смислената и полезна информация. Като информационен брокер, вие действате от името на клиента си като се ровите в информацията, събрана в различните библиотеки, картотеки (в т.ч. и ведомствени) или влизате в една или няколко от безбройните електронни база данни предлагани от редица информационни служби.

Събирайте информация и я картотекирайте.

Ако е необходимо, може да събирате информация за вашето проучване и като провеждате телефонни разговори и интервюта лице в лице с различни експерти от интересуващите Ви области, или като анкетирате определена целева група, интересуваща Вашия възложител. Събраната информация картотекирайте, индексирайте и съхранявайте по надежден начин, позволяващ Ви бързо да я намирате, когато се налага отново да я използвате. Това е много важно, защото ако сте решили да влезете в този бизнес, непременно ще имате и повторни поръчки за същата или подобна информация.

Специализирайте се като информационен брокер.

Нещо повече, ако Вие се специализирате, тази информация може да набъбне до неописуеми размери. А колкото е по специализирана и постоянно обновявана, толкова по-ценна става тя. Например, зададе се голям празник и вестници, списания, е-издания започват да търсят подходящи готварски рецепти, свързани с празника, подходящи анекдоти, съвети. За всеки празник има и различни ритуали и начини да бъде чествуван в различните региони на страната и т.н.

Събирайте и продавайте! 

Научите ли ги, че при Вас има всичко, те ще спрат да търсят и направо ще се обаждат на Вас и разбира се, винаги в последния момент. Тогава Вие пристигате на бял кон и спасявате положението на главния редактор. Така непремено ще стигнете до момента, в който Вие ще разполагате с най-пълната и актуална информация в областта, в която сте се специализирали.

В какво да се специализирате?

Тайната е да търсите и намирате информация, която лично Ви интересува. Тогава това занятие няма никога да ви омръзва и с времето Вие ще се задълбочавате все повече, а специализацията Ви ще нараства. А това вече е отлична предпоставка, събраната информация, да заинтересува и други хора (щом Вас интересува, непременно има и други заинтересувани хора).

Въпросът е как да достигнете до тях?

Затова едно от главните предизвикателства, което се изпречва пред всеки надомник търсещ информация и факти брокер, е маркетинга. Това е относително нова област също подходяща и като самостоятелна надомна работа. Но много от вашите бъдещи клиенти ще се наложи да бъдат убеждавани относно идеята да заплащат на външен изпълнител за услуги, които те си мислят, че трябва да изпълняват сами във фирмата си.

Най-добрия начин да станете полезни.

Да, но живота става все по-динамичен, от хората се изисква все по-голяма специализация, а това не може да се постигне когато специалистите се разсейват с неспецифични за тяхната област дейности. Е, тук е Вашето място. Най-добрият начин да станете полезни на тези заети хора е като се фокусирате върху ефективността и професионализма на вашата услуга, макар и изпълнявана надомно. Не се опитвайте да предоставяте "всякаква" информация, а предлагайте задълбочена, проверена, редовно обновявана информация. Ако една област не е Ваша, не поемайте ангажименти в нея.

От каква информация има нужда?

Ние застъпваме идеята за тясната специализация в рамките на информацията , която предлагате. Само това е начина да сте пред всички, на върха. А това означава да Ви търсят и сериозни институции - банки, фирми, фондации, служби, министерства ... Как да разберете от каква информация има най-често нужда. Много просто намерете тази информация! Проучете обявите във вестниците и много скоро ще започнете да трупате информация кой от какво има нужда.
  • - Какви данъци се плащат и кога - направете календар, а след време задълбочете тази информация - къде става това, как се прави, с какви документи, подгответе готови за попълване бланки и т.н
  • - Кандидатстудентските кампании - какви университети има в България, какви специалности, какви са изискванията, какви документи се подават, къде става това, какви са процедурите ....
Оставям на Вас да продължите този списък, с цел да не Ви ограничавам в предварителна рамка, в която ще се насочат и другите участници в тази програма, като по този начин се създава излишна конкуренция. Направленията са многобройни и даже неограничени. Четете редовно малките обяви в търговските публикации или професионалните весници и списания. Направете си и постоянно оставяйте свои професионални визитни картички или малки проспектчета на всеки, с когото се срещате, както и на места, където има вероятност да бъдат видяни и прочетени от евентуалните Ви и най-вероятни клиенти.

Мрежа от клиенти.

Разработването на мрежа и установяването на клиенти в търговията или професионалните асоциации с членове, работещи в областите, в които и вие специализирате, също могат да доведат до нови перспективи във Вашата надомна работа. Информационните брокери, след като веднъж вече са развили дейността си, изкарват добри пари (5 - 10 лв и повече на час) за своите услуги. Цената може да бъде и твърда - за всеки доклад като цяло.

Калкулация на услугите.

Във всички случаи включете времето за търсене, времето за оформяне, консумативите - хартия, папки, копирни услуги и евентуално - поща, ако изпращате информацията по пощата, в друго населено място. Колкото повече напредвате в тази нова надомна професия, толкова по-масово разгласявайте за нея. Има безброй начини за публикуване на безплатни обяви - телефонни, талонни, листовки, афиши с телефон на ресни и т.н.

Регистрирайте се като самоосигуряващо се лице.

Ако нямате собствена фирма, това не е беда - регистрирайте се като "самоосигуряващо се лице" - това става като си подадете заявление за издаване на Булстат в местното бюро на Агенцията по вписванията. Там ще Ви дадат готова за попълване бланка и срещу малка такса ще Ви издадат собствен Булстат - картонче, подобно на личните карти. С тази лична регистрация като информационен брокер може да осъществявате своята дейност така, все едно че имате регистрирана фирма. Надомната работа е най-съвременната концепция за борба със Световната криза! Възползвайте се и Вие! Желая успех на новото поприще!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.