Мотивационното писмо предхожда като документ Вашето CV,
но е добре да се състави накрая заедно с резюмето, когато сте съвсем наясно с всички подробности по кандидатстването Ви във всеки конкретен случай. Та как да изготвите перфектното мотивационно писмо за постъпване на работа? Ще Ви го кажа още в началото -Най-доброто мотивационно писмо за постъпване на работа
е това, което прилича на Бизнес план.1. То трябва да е написано конкретно за случая, а не да е част от "готов" комплект, който тиражирате на лошо качествен ксерокс по всяка обява за работа.
- Каква точно е обявата?
- Какви са изистванията му?
- Какви уловки е заложил за отсяване на неподходящите кандидати?
- Каква е позицията?
- Какви са изискванията за нея?
- Каква е същността на работата?
- Кои са критериите за оценяването Ви?
- Кои са проблемите в работата?
- Какви решения ще се очакват от Вас?
- В състояние ли сте да ги осигурите? и т.н и т.н.
- С колко ще увеличите продажбите?
- С колко ще намалите брака?
- Как ще се повлияе качеството на продукта?
- Как ще се повлияят рекламациите?
- В какви срокове ще предложите решения?
- Кога ще ги внедрите?
- Каква ще е тяхната дългосрочност?
- Как ще се отразят те на мащаба на бизнеса?
- Какви ресурси ще са необходими, за да ги реализирате? .....
4. Дайте доказателства, че сте в състояние да постигнете посочените от Вас показатели в мотивационното писмо:
- посочете препоръки от предишни работодатели,
- осигурете документи за своята квалификация,
- онагледете досегашния си опит,
- демонстрирайте своите познания, но не теории, а от конкретна практическа гледна точка, според ситуацията при работодателя ...
Следвайте тези кратки, но принципни указания
за изготвяне на перфектно мотивационно писмо за работа, както и на останалите изискващи се документи- - мотивационно писмо,
- - CV
- - резюме
- - препоръки
- - публикации
- - дипломи ...
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.