Translate

сряда, 15 октомври 2014 г.

5 съвета при интервю за работа

Криза.

Живеем във време трудно и напрегнато. „Криза”, „Криза”, ‘Криза”. Тази дума трайно се настани в ежедневието ни. Виждаме я по вестниците, чуваме я в новините, намираме я в интернет, употребяваме я в разговорите си, и най-страшното – усещаме я върху себе си.

Особено силно я чувстват тези, които са без работа по една или друга причина. Сметките не чакат, банковите разсрочки са временни, нуждите -  ежедневни и наложителни, а необходимостта от работа и заплата е просто въпиюща.

В момент като, този притеснението и отчаянието могат да ни изиграят лоша шега. Предлагаме Ви 5 съвета за всички, които тръгват на интервю за работа. Те са резултат от личен опит и прозрения и са проверени в практиката. И така, отговорили са на вашата кандидатура за работа и са ви поканили на разговор.

Какво следва да направите, за да получите мястото?


Помислете добре, дали наистина желаете точно тази работа.

Колко пъти в отчаянието си казваме ”Само да започна нещо! Каквото и да е! Готов съм на всичко!” Но дали е така? Наистина ли именно това искате да правите? Опитайте се да си представите как бихте се чувствали, ако трябва да вършите това в продължение на години. Ще бъдете ли удовлетворени? Ще бъдете ли щастливи? А в резултат на това ще бъдете ли продуктивни на съответното работно място? Ако имате съмнения и опасения, по-добре се откажете още сега. Не губете своето и на интервюиращите времето. Но ако това е мечтаната работа, то тогава смело напред!

Облечете подходящи дрехи.

Предполагам, сами се досещате, че ако отивате на интервю за кранист, бъдещите ви работодатели едва ли ще бъдат впечатлени от яркия грим и аксесоари, модния тоалет или дългия, безупречен маникюр, които без съмнение ви отиват много, но не са най-доброто потвърждение на желанието ви да работите тази работа. Но точно това ще направи впечатление и ще наклони везните във ваша полза, ако търсите работа в модно списание, козметично студио или бутиков магазин.

Научете предварително малко повече за компанията

в която кандидатствате и за длъжността, която се надявате да заемете. Понякога нуждата кара човек да търси работа в сфера, коренно различна от тази, в която се е изявявал доскоро или за която е учил. Именно тогава е наложително да потърсите информация за естеството на работата, за евентуалните подводни камъчета, както и за самата фирма, която предлага тази длъжност. Така ще бъдете подготвени за всякакви въпроси, а и на всеки работодател би било приятно да разбере, че срещу себе си има отговорен и мотивиран кандидат.

Не жестикулирайте прекалено.

Всеки има свои особености на изразяване. Темперамента е хубаво нещо, но ако сте от тези, които ръкомахат, жестикулират, размахват пръст, побутват събеседника си или говорят на висок глас, с цел да бъдат по-убедителни, то забравете за тези неща по време на интервюто. Прекалената експанзивност насочва или към огромно притеснение, скрито зад маската на приповдигнатост, или прекалено силно изявена индивидуалност, която не е желателна (освен в случаите, когато именно това изискване е посочено от страна на работодателя). И в двата случая това не е във ваша полза. Премерения тон, свободата в изразяването, ненатрапчивата шеговитост и лекота в разговора – ето това един умен работодател би оценил.

Усмихвайте се.

Не можете да си представите колко важна е усмивката. Нищо не разкрасява повече лицето на човек и не предразполага към взаимност, отколкото една усмивка. Тя отпуска, зарежда, привлича, заразява. Дори, ако видите, че интервюто не върви добре за вас, дори когато насреща ви стои намръщен човек. Дори тогава се усмихнете. На себе си, на света, на намръщения. Ще видите колко по-леко ще ви стане и как, неочаквано, може би и за самите вас, ще ви отговорят със същото! Надяваме се тези 5 съвета за провеждане на успешно интервю за работа да са Ви от полза, поне малко.
----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.