Translate

неделя, 7 декември 2014 г.

Как да запазим работа по време на криза?

Ако сте отскоро на работа.

Може би Вие сте сред тези, които отскоро са на работа и искате да я запазите колкото е възможно по-дълго време? Тогава направете добро впечатление в новия си екип! Искате да знаете от какво зависи мнението на колегите около вас и как да постигнете само положителни отзиви?

Всяка група има свои собствени традиции и правила, които начинаещия, не знае... Как да свикнете с новото си място и да запазите индивидуалността си?

Външен вид

Още на интервюто за работа, се опитайте да разберете как се обличат работниците и служителите във фирмата, имат ли някакви отличителни знаци. Така няма да сте изолирани от колектива, защото грешните дрехи могат да ви превърнат в черната овца. Не забравяйте, че прякорите често се дължат на това, че сте облечени безвкусно или сте твърде различни от другите.

Ако не искате Вашата идентификация да бъде неподходящото облекло, бъдете в хармония с останалите, като най-важно е дрехите ви да не противоречат на приетите стандарти. Съществуват общи правила за добро впечатление на работното място, като смяна на обувките с цел да се поддържа чистота в офиса, както и за лично удобство. Нека на разположение да имате  гъба за обувки и четка за дрехи. За да се избегнат неприятни изненади за дамите е добре да имат резервен чифт чорапогащи и чанта.

Комуникация

Благоприятното първо впечатление, което сте направили със своя външен вид, трябва да бъде затвърдено чрез добра комуникация. Необходимо е да приемете начина на мислене на общността, където ще работите. Ако всички, с които работите отлично владеят професионална терминология, която използвате – няма проблем. Но когато групата е хетерогенна (понякога като възраст), е по-добре да се използва неутрална лексика, разбираема за всички останали.

Дори ако във фирмата има хора, които могат да си позволят да използват жаргон или нецензурни думи, това не означава, че трябва да говорите по този начин. В началото влезте в група с близка субординация, т.е. в в тази с подходяща за вас йерархия и след това преминете към по-свободна форма на комуникация.

Делова активност

В първите дни на работа хората се опитват да покажат своите най-добри качества и често работят на границите на възможностите си. Но не забравяйте, че наложеното от вас индивидуално темпо ще трябва да се поддържа.. В случаите, когато работникът или служителят първоначално показва наличието на уникални способности, но скоро се оказва, че не ги притежава, ръководството най-малкото е разочаровано. И чувство на недоволство остава за дълго време...

Отговорности по време на работа

Както е известно, в много организации на новопостъпилите се опитват да възлагат повече и монотонна работа. Случва се прехвърляне на задължения,които не са в компетенциите на новопостъпилия. В някои случаи самоинициативата за подпомагане на другите е в ущърб на работата или за сметка на свободното време. Това води до допълнителни проблеми, трудности в общуването с колегите и ръководството.

При постъпването си на работа се опитайте възможно най-точно да изясните своите отговорности и усърдно да се заемете с тях. Не инициирайте допълнителни задачи – а вършете работата си по най-добрия възможен начин. Значително повече дивиденти ще натрупате при безупречно изпълнение на задачите си, от някой, който обещава много, но в нито едно от започнатите дела не постига успех.

Да се поправят грешките е сложно, но не невъзможно

За съжаление, от грешки никой не е имунизиран. Има ситуации, при които за работника или служителя се формира негативно отношение. Необходим е опит за промяна на тази позиция. Трябва да се действа внимателно и последователно. Решението е да не се допускат други нарушения и да се изпълняват задълженията навреме и коректно. Разбира се, за зложелателите са неблагоприятни положителните промени в статуса на провинения.

Напомнянето за собствените им слабости и грешки е добър изход от проблема. Всеки от нас понякога става жертва на обстоятелствата, но ние не можем да позволим използването на допуснатите грешки за манипулиране на общественото мнение. Обикновено тези, които непрекъснато натякват чуждите грешки, чувстват несигурност за собствената си позиция.

Те непременно трябва да разберат, че такова отношение не само е недопустимо, но че и  ролята на неудачник, не е приемлива за бившия провинил се.  По принцип такива личности предпочитат да не влизат в открит конфликт със силен опонент и накрая го оставят на спокойствие. Останалата част от персонала и ръководството ще забележат положителните промени, особено ако не сте твърде срамежлив и не омаловажавате собствените си успехи.

Управление на собствената кариера и работа.

За да управлявате вашата кариера по време на финансова криза е необходим комфорт на Вашето работно място - единомислещи хора, близки по дух и убеждения и това е начина да запазите работа, като в същото време допринасяте за здравословен и професионален климат сред целия персонал от колеги, което е гаранция за оцеляване на фирмата, а оттам и за Вашата заетост в нея.
----------
Още препоръки, мнения и допълнения по темата може да четете и правите по-долу - в коментарите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.