Translate

четвъртък, 10 юли 2014 г.

Ако се интересувате се от факти, събития, информация, станете информационен брокер.

Специализирайте се в търсене и намиране на информация.

Намиране на факти и информация.
Основно, същността на тази дейност се изразява в намирането на факти или информация в различни направления, за които заинтерисовани клиенти ще плащат добри пари, а Вие в този случай действате като информационен брокер. Информацията става все по-важна стока през 21-ви век. Особено ако имате компютър и достъп до интернет и ако в добавка сте човек старателен, отбиращ подробностите, вълнуващ се от информационната детективска работа - добре дошли в информационното брокерство - то може да бъде перфектната арена за вашата изява.

Станете човек със собствено мнение.
Спрете да четете и да слушате реклами от всякакъв вид по улиците, вестниците и телевизиите. Станете човек със собствено мнение, доверете се на своя усет и вкус и на богатия избор, който може да намерите само и единствено в специализираните библиотеки и бази данни. Насочете се към смислената и полезна информация. Като информационен брокер, вие действате от името на клиента си, като се ровите в информацията, събрана в различните библиотеки, картотеки (в т.ч. и ведомствени) или влизате в една или няколко от безбройните електронни бази данни, предлагани от редица информационни служби.

Картотекирайте и индексирайте информацията.
Ако е необходимо, може да събирате информация за вашето проучване и като провеждате телефонни разговори и интервюта лице в лице с различни експерти от интересуващите Ви области, или като анкетирате определена целева група, интересуваща Вашия възложител. Събраната информация картотекирайте и индексирайте и съхранявайте по надежден начин, позволяващ Ви бързо да я намирате, когато се налага отново да я използвате. Това е много важно, защото ако сте решили да влезете в този бизнес, непременно ще имате и повторни поръчки за същата или подобна информация.

Специализирайте информацията си.
Нещо повече, ако Вие се специализирате, тази информация може да набъбне до неописуеми размери. А колкото е по специализирана и постоянно обновявана, толкова по-ценна става тя. Например, зададе се голям празник и вестници, списания, е-издания започват да търсят подходящи готварски рецепти, свързани с празника, подходящи анекдоти, съвети. За всеки празник има и различни ритуали и начини да бъде чествуван в различните региони на страната и т.н.
Оформете своята дейност като информационен бизнес.

Събирайте и продавайте!
Научите ли ги, че при Вас има всичко, те ще спрат да търсят и направо ще се обаждат на Вас и разбира се, винаги в последния момент. Тогава Вие пристигате на бял кон и спасявате положението на главния редактор. Така непременно ще стигнете до момента, в който Вие ще разполагате с най-пълната и актуална информация в областта, в която сте се специализирали.

В какво да се специализирате?
Тайната е да търсите и намирате информация, която лично Ви интересува. Тогава това занятие няма никога да ви омръзва и с времето Вие ще се задълбочавате все повече, а специализацията Ви ще нараства. А това вече е отлична предпоставка, събраната информация, да заинтересува и други хора (щом Вас интересува, непременно има и други заинтересувани хора).

Въпросът е как да достигнете до тях?
Затова едно от главните предизвикателства, което се изпречва пред всеки търсещ информация и факти брокер, е маркетинга. Това е относително нова област и много от вашите бъдещи клиенти ще се наложи да бъдат убеждавани относно идеята да заплащат на външен изпълнител за услуги, които те си мислят, че трябва да изпълняват сами във фирмата си. Да, но живота става все по-динамичен, от хората се изисква все по-голяма специализация, а това не може да се постигне когато специалистите се разсейват с неспецифични за тяхната област дейности.

Е, тук е Вашето място.
Най-добрият начин да станете полезни на тези заети хора е като се фокусирате върху  ефективността и професионализма на вашата услуга. Не се опитвайте да предоставяте "всякаква" информация, а предлагайте задълбочена, проверена, редовно обновявана специализирана в дадена област информация. Ако една област не е Ваша, не поемайте ангажименти в нея. Застъпвайте идеята за тясната специализация в рамките на информацията, която предлагате.  Само това е начина да сте пред всички, на върха. А това означава да Ви търсят и сериозни институции - банки, фирми, фондации, служби, агенции, министерства ...

Как да разберете от каква информация има най-често нужда?
Много просто — намерете тази информация! Проучете обявите във вестниците и много скоро ще започнете да трупате информация кой от какво има нужда.
  • - Какви данъци се плащат и кога - направете календар, а след време задълбочете тази информация - къде става това, как се прави, с какви документи, подгответе готови за попълване бланки и т.н
  • - Кандидатстудентските кампании - какви университети има в България, какви специалности, какви са изискванията, какви документи се подават, къде става това, какви са процедурите ....
Оставям на Вас да продължите този списък, с цел да не Ви ограничавам в предварителна рамка, в която ще се насочат и другите участници в тази програма, като по този начин се създава излишна конкуренция. Направленията са многобройни и даже неограничени. Четете редовно малките обяви в търговските публикации или професионалните вестници и списания. Направете си и постоянно оставяйте свои професионални визитни картички или малки проспектчета на всеки, с когото се срещате, както и на места, където има вероятност да бъдат видени и прочетени от евентуалните Ви и най-вероятни клиенти.
Перспективен бизнес.
Разработването на мрежа и установяването на клиенти в търговията или професионалните асоциации с членове, работещи в областите, в които и вие специализирате, също  могат да доведат до перспективен за вас бизнес. Информационните брокери, след като веднъж вече са развили дейността си, изкарват добри пари (5 - 10 лв и повече на час) за своите услуги. Цената може да бъде и твърда - за всеки доклад като цяло.  Във всички случаи включете времето за търсене, времето за оформяне, консумативите - хартия, папки, копирни услуги и евентуално - поща, ако изпращате информацията по пощата, в друго населено място.

Регистрирайте своята и дейност и я разгласявайте масово.
Колкото повече напредвате в тази нова професия на информационен брокер, толкова по-масово разгласявайте за нея. Има безброй начини за публикуване на безплатни обяви - телефонни, талонни, листовки, афиши с телефон на ресни и т.н. Ако нямате собствена фирма, това не е беда - регистрирайте се като "самоосигуряващ се" - това става като си подадете заявление за издаване на Булстат в Агенция по вписванията. Там ще Ви дадат готова за попълване бланка и срещу малка такса ще Ви издадат собствен Булстат. С тази лична регистрация може да осъществявате легитимно своята дейност така, все едно че имате регистрирана фирма. А сега на работа! Желая Ви успех на новото поприще на информационното брокерство и умелото боравене със специализирана информация!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.