Translate

неделя, 6 юли 2014 г.

Имате ли действителни приоритети за пари и работа?

Психология на приоритетите.


Разностранните интереси.

В психологически план, Вие сте това, което са Вашите приоритети и в това няма никакво съмнение. Но защо е така? Всичко идва от времето и по-точно от ограниченото време, с което разполагаме в този живот. Американците казват: "Времето е пари!", защото отдавна са осъзнали, че във всеки един момент от време, ако не печелим пари, то ние губим пари. На човек му се искат много неща - десетки, стотици и даже хиляди неща. Но поради ограниченото време, с което разполагаме в този живот, е очивидно че не можем да се сдобием с всичко. Всяка дейност изисква определено време, за да постигнем задоволителен резултат.

Управление на времето.

Затова съществува наука за управление на времето и в нея е казано: "Човек е способен само на едно велико дело в своя живот и ако иска да го завърши и така да се прочуе, трябва да разбере кое е това негово велико дело, т.е. да го избере измежду хилядите останали свои интереси и да посвети остатъка от живота си само на това дело, като му придаде първостепенен приоритет. Дайте необходимия приоритет на която и да е дейност, без значение коя е тя, и ще видите колко нови и хубави неща ще започнат да Ви се случват в смисъл на успех, удовлетвореност, задоволство от себе си.

Практическа психология на приоритетите.


Спазвате ли своите приоритети?

Така, на теория всичко това е ясно и като че ли е съвсем лесно да се каже. Но какво означава то на практика? Ще се опитаме да го изясним с един пример: Да допуснем, че днес цял ден сте били на път. Станали сте рано сутринта. Свършили сте много работа и късно вечерта се прибирате, капнали от умора. С едва виждащи очи, на бюрото си забелязвате, че Ви очакват няколко поръчки от постоянни клиенти (които никак не е добре да ги загубите) и още няколко запитвания от други клиенти (които е много добре да спечелите). Ето тук е тънката, почти неуловима психология, тихият вътрешен шепот, невидимия водораздел между успелите и обикновените хора.

Какво ще направите?

  • А) Ще им теглите на всички една къдрава (да не забравяме, че сте пребити от умора) и ще легнете да се наспите, да си отпочините, а на следващия ден (и утре е ден) ще се заемете с поръчките и запитванията и то само "ако така ми се иска", както гласи една реклама? Много хора така постъпват, даже го правят с откровена досада и почти с отвращение към ангажиментите си към други хора или клиенти, сякаш те са им врагове или най-малкото досадници. или
  • Б) Ще вземете един топъл душ и ще легнете да си починете, защото днес "го заслужавате", както гласи едно друго внушение от реклама и наистина сте свършили доста работа? или
  • В) Ще се захванете с поръчките и писмата и няма да лягате докато не се справите с тях, защото сте си работохолик? - но за това няма рекламно внушение да го правите.

Как действително да спазваме своите преоритети?


Крайностите не са за предпочитане.

Пробвайте се! Най-вероятно разума ще Ви подскаже, че вярното решение е В), защото то най-пълно отговаря на концепцията с приоритетите. Да, има определена логика, но отговорът не е нито едно от трите. Защото едната крайност е да не знаете за какво живеете и изцяло да зависите от обстоятелствата, а другата крайност е да пренатегнете струните, превръщайки се в работохолик, който едва ли ще доживее приживе да види завършека на своето дело. Затова Ви препоръчвам един по-умерен, но много по-продуктивен подход:

1) Ще вземете не топъл, а даже горещ душ,
защото това е един от начините да разтоварите бъзро стреса от натоварения ден. А след горещия душ ще завършите с ледено студен, защото така освен разтоварването и ще се освежите, ... защото Ви чака работа.

2) Ще изпиете един горещ чай с мед и лимон
(това пък е за по-дълбоко вътрешно отпускане след нервното напрежение, а меда се усвоява от организма почти веднага, без тежко храносмилане и си е чиста енергия, от която се нуждаете), но без да преминавате към тежка вечеря, защото с пълен стомах не се работи.

3) Ще оправите първо поръчките,
защото те са по-важни от писмата и запитванията, понеже директно Ви носят доход и по никакъв начин не трябва да давате повод, особено на постоянните си клиенти, които са Ви се доверили, да си търсят нов изпълнител или доставчик. Първо ще изпълните най-голямата поръчка, а накрая - и най-малката.

4) Ще отговорите и на писмата и на запитванията,
защото винаги е добре да добавите нови клиенти, тъй като те са потенциален източник за още доход и в бъдеще, а особено по време на криза е добре човек да има и по-здрав гръб. Като във всички случаи трябва да сте особено любезни и съпричастни към проблемите на своите клиенти.

5) Ще легнете да се наспите,
защото и на следващия ден трябва да продължите със същото темпо и мъдрост.

Какво действително означава да имате приоритет?


А кога ще си почивам?

Тогава ще възникне въпроса: Ако винаги давам приоритет на основната си цел, за да напредвам към нея, кога ще ми остане време да се занимавам и с другите неща и гъдели в живота??? Много съществен въпрос! И сега е момента да го осъзнаете и разберете завинаги: Да дадете приоритет на една дейност, означава да не си задавате повече никога този въпрос (в противен случай правите само имитация). Трябва да се отдадете изцяло на основната си дейност, за да преуспеете в нея и чрез нея. Другото го забравете.

Изборът на приоритет е вид изкуство.

И ако тази дейност Ви кара да се питате, кога ще Ви остане време за почивка, за разтоварване, за среща с приятели ...., това означава, че сте избрали неправилен приоритет и че това не е Вашата игра. Затова изборът на приоритет е също вид изкуство, но за това - друг път. Това е психологията на приоритетите! Не само да го кажете, а и да го прилагате ежедневно, даже в най-трудните моменти от живота си - умора, болест, несгоди... Концентрирайте се само върху най-важното, най-главното - Вашият основен приоритет. Нали помните правилото? „Човек е способен само на едно велико дело през своя живот".

5 коментара:

  1. Неверни твърдения.

    Хората често изказват неверни твърдения. Например, "Парите са нещо много важно в живота." Защо това твърдение е невярно? Защото, ако парите са наистина нещо важно за даден човек, то той ще си осигури с приоритет такава работа, че да има колкото си иска от тях. Но ако той няма пари, това означава, че парите не са най-важното нещо в живота му, т.е. не са негов приоритет. Следователно твърдението му е невярно.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Размиване на приоритетите.

      Друг пример: Човек твърди, че за него парите са много важно нещо и след това цял ден седи по заведенията на кафе, цигарка и лафче с приятели. После се прибира в къщи и "висва" за 4 - 5 часа и повече на ден пред телевизора. Е, как е възможно този човек да печели пари?? Тук имаме разминаване в приоритетите. Ако за него парите са действително важно нещо, сън не бива да го хваща докато не ги спечелите. Как тогава ще гледат телевизия, ще се размотавате насам - натам ... ?

      Изтриване
    2. Кое е по-важно?
      Но ако той няма пари, а в същото време се разтакава с приятели по заведения, това показва, че за него именно това е по-важното от печеленето на пари. Т. е. неговият по-пръв приоритет е да се срещате с приятели. И ЗАТОВА НЯМА ПАРИ! Огледайте си приоритетите! Ако искате едно нещо (пари, работа, успех, богатство ... ), но не го постигате, това означава, че приказвате едно, а всъщност приоритетите Ви са други.

      Изтриване
    3. Подреждане на приоритетите.
      Така че, оправете си приоритетите и ги проверете дали са истинските Ви приоритети за работа и за печелене на пера или само така твърдите. Казано е: "По делата им ще ги познаете. "За домашно направете една кратка равносметка на последната си седмица и срещу всяко действие, което сте извършвали напишете колко пари Ви е донесло то.

      Изтриване
  2. Този коментар бе премахнат от администратор на блога.

    ОтговорИзтриване

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.