Психология на приоритетите.
Разностранните интереси.
В психологически план, Вие сте това, което са Вашите приоритети и в това няма никакво съмнение. Но защо е така? Всичко идва от времето и по-точно от ограниченото време, с което разполагаме в този живот. Американците казват: "Времето е пари!", защото отдавна са осъзнали, че във всеки един момент от време, ако не печелим пари, то ние губим пари. На човек му се искат много неща - десетки, стотици и даже хиляди неща. Но поради ограниченото време, с което разполагаме в този живот, е очивидно че не можем да се сдобием с всичко. Всяка дейност изисква определено време, за да постигнем задоволителен резултат.Управление на времето.
Затова съществува наука за управление на времето и в нея е казано: "Човек е способен само на едно велико дело в своя живот и ако иска да го завърши и така да се прочуе, трябва да разбере кое е това негово велико дело, т.е. да го избере измежду хилядите останали свои интереси и да посвети остатъка от живота си само на това дело, като му придаде първостепенен приоритет. Дайте необходимия приоритет на която и да е дейност, без значение коя е тя, и ще видите колко нови и хубави неща ще започнат да Ви се случват в смисъл на успех, удовлетвореност, задоволство от себе си.
Практическа психология на приоритетите.
Спазвате ли своите приоритети?
Така, на теория всичко това е ясно и като че ли е съвсем лесно да се каже. Но какво означава то на практика? Ще се опитаме да го изясним с един пример: Да допуснем, че днес цял ден сте били на път. Станали сте рано сутринта. Свършили сте много работа и късно вечерта се прибирате, капнали от умора. С едва виждащи очи, на бюрото си забелязвате, че Ви очакват няколко поръчки от постоянни клиенти (които никак не е добре да ги загубите) и още няколко запитвания от други клиенти (които е много добре да спечелите). Ето тук е тънката, почти неуловима психология, тихият вътрешен шепот, невидимия водораздел между успелите и обикновените хора.Какво ще направите?
- А) Ще им теглите на всички една къдрава (да не забравяме, че сте пребити от умора) и ще легнете да се наспите, да си отпочините, а на следващия ден (и утре е ден) ще се заемете с поръчките и запитванията и то само "ако така ми се иска", както гласи една реклама? Много хора така постъпват, даже го правят с откровена досада и почти с отвращение към ангажиментите си към други хора или клиенти, сякаш те са им врагове или най-малкото досадници. или
- Б) Ще вземете един топъл душ и ще легнете да си починете, защото днес "го заслужавате", както гласи едно друго внушение от реклама и наистина сте свършили доста работа? или
- В) Ще се захванете с поръчките и писмата и няма да лягате докато не се справите с тях, защото сте си работохолик? - но за това няма рекламно внушение да го правите.
Как действително да спазваме своите преоритети?
Крайностите не са за предпочитане.
Пробвайте се! Най-вероятно разума ще Ви подскаже, че вярното решение е В), защото то най-пълно отговаря на концепцията с приоритетите. Да, има определена логика, но отговорът не е нито едно от трите. Защото едната крайност е да не знаете за какво живеете и изцяло да зависите от обстоятелствата, а другата крайност е да пренатегнете струните, превръщайки се в работохолик, който едва ли ще доживее приживе да види завършека на своето дело. Затова Ви препоръчвам един по-умерен, но много по-продуктивен подход:1) Ще вземете не топъл, а даже горещ душ,
защото това е един от начините да разтоварите бъзро стреса от натоварения ден. А след горещия душ ще завършите с ледено студен, защото така освен разтоварването и ще се освежите, ... защото Ви чака работа.
2) Ще изпиете един горещ чай с мед и лимон
(това пък е за по-дълбоко вътрешно отпускане след нервното напрежение, а меда се усвоява от организма почти веднага, без тежко храносмилане и си е чиста енергия, от която се нуждаете), но без да преминавате към тежка вечеря, защото с пълен стомах не се работи.
3) Ще оправите първо поръчките,
защото те са по-важни от писмата и запитванията, понеже директно Ви носят доход и по никакъв начин не трябва да давате повод, особено на постоянните си клиенти, които са Ви се доверили, да си търсят нов изпълнител или доставчик. Първо ще изпълните най-голямата поръчка, а накрая - и най-малката.
4) Ще отговорите и на писмата и на запитванията,
защото винаги е добре да добавите нови клиенти, тъй като те са потенциален източник за още доход и в бъдеще, а особено по време на криза е добре човек да има и по-здрав гръб. Като във всички случаи трябва да сте особено любезни и съпричастни към проблемите на своите клиенти.
5) Ще легнете да се наспите,
защото и на следващия ден трябва да продължите със същото темпо и мъдрост.

Неверни твърдения.
ОтговорИзтриванеХората често изказват неверни твърдения. Например, "Парите са нещо много важно в живота." Защо това твърдение е невярно? Защото, ако парите са наистина нещо важно за даден човек, то той ще си осигури с приоритет такава работа, че да има колкото си иска от тях. Но ако той няма пари, това означава, че парите не са най-важното нещо в живота му, т.е. не са негов приоритет. Следователно твърдението му е невярно.
Размиване на приоритетите.
ИзтриванеДруг пример: Човек твърди, че за него парите са много важно нещо и след това цял ден седи по заведенията на кафе, цигарка и лафче с приятели. После се прибира в къщи и "висва" за 4 - 5 часа и повече на ден пред телевизора. Е, как е възможно този човек да печели пари?? Тук имаме разминаване в приоритетите. Ако за него парите са действително важно нещо, сън не бива да го хваща докато не ги спечелите. Как тогава ще гледат телевизия, ще се размотавате насам - натам ... ?
Кое е по-важно?
ИзтриванеНо ако той няма пари, а в същото време се разтакава с приятели по заведения, това показва, че за него именно това е по-важното от печеленето на пари. Т. е. неговият по-пръв приоритет е да се срещате с приятели. И ЗАТОВА НЯМА ПАРИ! Огледайте си приоритетите! Ако искате едно нещо (пари, работа, успех, богатство ... ), но не го постигате, това означава, че приказвате едно, а всъщност приоритетите Ви са други.
Подреждане на приоритетите.
ИзтриванеТака че, оправете си приоритетите и ги проверете дали са истинските Ви приоритети за работа и за печелене на пера или само така твърдите. Казано е: "По делата им ще ги познаете. "За домашно направете една кратка равносметка на последната си седмица и срещу всяко действие, което сте извършвали напишете колко пари Ви е донесло то.
Този коментар бе премахнат от администратор на блога.
ОтговорИзтриване