Translate

вторник, 29 юли 2014 г.

Изкарвайте хиляди левове от забележителностите във Вашия район само с един химикал в ръка.

Основна концепция за доходи от писане за забележителности.


Как да увеличите дохода си 3 - 8 пъти?

Счита се за напълно доказано, че ако Вие се справяте добре в дадена професионална област (като филология, журналистика, социология, психология, право, проектиране, технологии, инженерство, счетоводство, ... и много, много други подобни), работейки по трудов договор, то Вие ще се справяте също толкова добре, ако работите и директно за себе си, без работодател, само че доходът Ви ще се увеличи 3 - 8 и повече пъти, изкарвайки хиляди левове само с един химикал в ръка (трябва да го позлатите след това). Ето го златото - да работите за себе си и да се наслаждавате на живота!

Работете за себе си.

С малко повече смелост, работейки за себе си, значително елиминирате конкуренцията (от 4 до 24 пъти), като за сметка на това се увеличават доходите Ви. Някои проучвания показват, че според местожителството Ви (малко селище или голям град) и според степента на приложение на присъщия за случая маркетинг, в тази дейност Вие бихте могли да реализирате до 300 - 500 лв, след време 800 - 900 лв, а в някои случаи и доста над 1000 лева месечни доходи. И това си е злато.

Има ли забележителности във Вашия район?


Има доста идеи за писане.

Но да навлезем по-конкретно в същността на дейността, която би било добре да обмислите, започнете и бързо да развиете, особено ако притежавате споменатите по-горе квалификации. Всеки град, регион или област притежават забележителности, понякога ... златни за Вас:
  • -) крепости или останки от тях;
  • -) местности, свързани с исторически събития;
  • -) стари къщи, родно място на известни личности;
  • -) къщи - музеи, етнографски музеи;
  • -) манастири, църкви - със своя дълга история;
  • -) природни резервати;
  • -) езера, реки, водопади, язовири и други природни феномени;
  • -) известни паркове, ботанически градини, зоокътове;
  • -) пещери, скали, долини, туристически маршрути;
  • -) минерални извори, бани, плажове;
  • -) уникални стадиони, спортни зали и съоръжения;
  • -) забележителни архитектурни обекти;
  • -) известни стопански обекти, магазини, улици на услугите;
  • -) музейни експозиции;
  • -) картинни галерии;
  • -) театър, опера, концертни зали;
  • -) прочути личности - музиканти, поети, художници, писатели, политици;
  • -) характерни земеделски култури - рози, лавандула, памук, плодове и още много, много други подобни.

Картотекирайте всички забележителности във Вашия район.

Нарочно изброявам всичко това толкова подробно, защото винаги ще се намери някой, който да твърди (за собствено оправдание), че в неговия географски район няма нищо особено. Та, възоснова на горните насоки си изгответе и Вие списък на забележителностите в Вашия район. След това започнете да ги картотекирате една по една. Разгледайте стари и нови туристически карти. Посетете местните библиотеки. Изровете за всеки обект интересни данни и статистики. Посетете съответните отдели в Общината (култура, земеделие, стопанство) и ако случите на любезни и отзивчиви служители, ще получите още ?тонове? полезна информация. Разпределяйте всичко по досиетата.

Технология на писането.


Посетете на място и пишете.

След това подгответе и планирайте оптимални маршрути за да ги посетите лично и намясто. Работете систематично и концентрирано. Разгледайте ги внимателно. Водете бележки за впечатленията си. Носете фотоапарат и снимайте, снимайте, снимайте (всичко това е злато за Вас!). Прибавете бележките и описа на снимките към досиетата. Допълнете данните за всеки обект: година на възникване, периоди на развитие, характерни особености, куриозни събития, известни личности, с които е свързан и т.н.

План за писане.

Съставете си един общ, стандартен план на изложението. Напишете за всеки обект кратък, грабващ вниманието, куриозен увод. След това, съгласно плана, изнесете останалите подробности. Пишете на ?един дъх?. На следващия ден или по-късно се върнете да изгладите стила, да поправите грешките и да коригирате граматиката. На ден пишете по 1-4 материала и коригирайте по още толкова. Пишете всеки ден, не отслабвайте темпото. В края на материалите вписвайте датата, мястото и автора на темата (Вие). Добавете, на подходящи места, интересни снимки, свързани с изложението. Оформете челната страница със заглавие, автор, дата, място на написването и архивирайте създадения материал.

Нещо като маркетинг на Вашата работа.


Пращайте готовите материали за публикуване в редакциите.

Сега се сдобийте с екземпляр от Каталога за годишен абонамент за вестниците и списанията. И започнете да изпращате кратко експозе с предложение за публикуване на Вашите материали в редакциите на по-известните вестници и списания, а след това и до всички издания, за които имате адреси и данни. Направете си списък с електронните адреси на изданията. Така с едно натискане на клавиша ще им изпращате (на всички едновременно) поредната си тема, почти без разходи. Не пропускайте да впишете своя адрес и телефон за обратна връзка. Така, тези които проявят интерес към Вашата дейност, ще могат да се свържат с Вас, за да уточните подробностите.

Запасете се с търпение и упоритост.

Трябва масирано и редовно да засипвате редакциите със свои предложения и теми. Особено внимание обърнете на синхронизиране на материалите по време със съответни годишнини, празници, събития. И не ми казвайте, че никой няма да Ви отговори. Ако изпратите 5-6 предложения за публикуване, най-вероятно ще е така. Но това не е работа, а аматьорство. Средно статистически, може да очаквате от 0,5 до 1-2 отзива на всеки 100 свои предложения, ако, при това, темите Ви са интересни, добре написани и синхронизирани по време с подходящи предстоящи събития. Затова пишете и изпращайте редовно поне 1-2 теми дневно, поне на 20-30 издания седмично.

Постоянно подобрявайте своя професионализъм.


Преработете своите теми.

След време пренапишете по-старите теми. Особено онези от тях, които не са предизвикали интерес. И продължавайте да пращате. Никога не търсете сметка от редакциите, защо не са публикували Ваш материал. Работете редовно и упорито. Ориентирайте се към продуктивност. Като понатрупате материали, започнете да ги обобщавате, да ги класифицирате, да правите сборници и обзори. И скоро ще имате завидна продуктивност и ... богата творческа биография. Добавете и нея към произведенията си.

Как се става дописник?

Печатни издания в България има колкото желаете. Упорствайте! Така постепенно ще придобиете статута на постоянен дописник и все повече издания ще започнат да Ви публикуват и даже да Ви изпращат заявки да отразявате определени събития или забележителности по Вашата специализация или регион. Станете техен хонорован представител за района или региона, в който се подвизавате основно.

Упорита и постоянна практика.

Една от големите тайни в бизнеса е, че добрият професионален опит идва с упорита и постоянна практика. Единственият правилен начин да се научите как се осъществявя печелившо една дейност е, като започнете незабавно и упорито да я практикувате с постоянната мисъл за подобрение. И предварително се подговете, че това не може да стане за една нощ, нито може да стане без грешки и провали. Но се учете. И това е най-прекия начин действително съвсем скоро да започнете да изкарвате хиляди левове месечно само с един химикал в ръка, пишейки за забележителностите във Вашия регион. Междувпрочем, голяма  част от пишещите братя това правят и в момента, но парите ги изкарват за някой друг - работадател, издател... Защо да не работите и за себе си?

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.