Нуждаете ли се от допълнителни доходи в живота?
Дейност за извънредни приходи.
Почти
всеки в днешно време се нуждае от допълнителни доходи и с тази цел
много хора желаят да започнат някакъв вид дейност, която да им носи
извънредни приходи. Проблемът е, че много малко от тези хора са в
състояние да вместят тази втора дейност в ежедневните си ангажименти,
които и без това не са никак малко. Вярно е, че повечето хора са заети,
но също е вярно, че почти винаги може да се намери и отдели време за
някаква допълнителна работа. Дали това ще е за сметка на чаша бира,
партия табла или карти или за сметка на висенето пред телевизора. Но ако
Вие , искате проекта Ви да е успешен, трябва да му отделите цялото
необходимо време т.е. към въпроса трябва да се подходи с нужната
сериозност и систематичност.
Анализ на ежедневните ангажименти.
Вземете
лист хартия и химикалка. Направете непредубеден списък на ежедневните
си ангажименти такива, каквито са в действителност - в колко часа
ставате, къде ходите, какво правите. След това разгледайте внимателно
списъка и ще разберете, че не повече от 1-2 до 3 часа максимум през деня
Ви са продуктивни и ефективни. Останалото време е прахосано. Не сте
съгласни?! Разбира се! Но нека да започнем с времето прекарано в кафене,
в пушенето на поредната цигара (20 цигари по 10 минути = 200 минути или
3 часа и 20 минути дневно отиват на вятъра), в гледането на безвкусни
ТV новини (кой кого убил, взривил, пребил, запалил...) или сладникави
телевизионни сериали.
Ефективно управление на времето.
Но
тази работа с гледане не става. Не трябва да спирате до тук, а да
погледнете на проблема в дългосрочен план. Ефективното управление на
времето се свежда до точно планиране (записване) какво трябва да
свършите, а след това до цялостно изпълнение на всичко планирано без
оправдания. Започнете от предната вечер със списък на задачите за
следващия ден. Най-напред решете и запишете какво трябва да извършите
конкретно, за да постигнете желаният от Вас стабилен втори доход? След
това съчетайте тези задачи с другите обичайни задачи за деня. Планирайте
тяхната последователност като ги "навържете" във верига, според
съвпадането на техните маршрути за изпълнение и според други съществени
критерии - време, взаимна обвързаност.
Резервни варианти в плана.
Разбира
се, всичко не може да бъде предвидено, затова винаги предвиждайте
резервни варианти. Всеки маршрут подбирайте така, че с едно излизане да
свършите възможно най-много неща. Например: Започвате от банката с
проверка на постъпленията, след това, ако са Ви дошли пари, превеждате
месечните осигуровки, после занасяте декларациите в НОИ, пускате
кореспонденцията си в пощата, плащате домашния телефон, служебния
телефон, на път за касата на Енергоснабдяване плащате кабелната
телевизия, включвате в маршрута касата на ВиК и завършвате с таксата за
GSM. И всичко това става за 1,5-2 часа, а ако го изпълнявате
непланирано, може да Ви отнеме 2-3 дни.
Успешна организация на ежедневните задачи.
Организация на ежедневните ангажименти.
Планирайте
провеждането на телефонните разговори . С кого трябва да говорите? Кога
е най-удобно да го направите? Какво ще кажете? Какво искате да научите?
Не водете празни и дълги разговори. Това ще Ви спести тонове време и
доста пари. Отрязвайте всеки опит да Ви търсят за лафче по телефона.
Насочвайте събеседника с кратки въпроси към същността на разговора.
Избягвайте и пресичайте дългите уводи и представяния. С две думи се
представете и веднага преминете към същността на въпроса. Давайте
предимство на леките и бързи задачи. Така бързо ще напредвате и това ще
Ви вдъхновява за нови „подвизи". Трудните задачи планирайте в подходящо
време (рано сутрин или късно вечер) и си определяйте точно определено
време за работа над тях. Решавайте ги на етапи. Не се суетете.
Водете си списъци.
Ако
имате много задачи или нещо е останало неизпълнено, включвайте всичко в
списък, прехвърляйте неизпълнените задачи в новия списък, формирайте
маршрутите и действайте. Ако някъде нещата се закучат, преминавайте
нататък. Оставяйте "костеливите орехи" за "второ гледане". Не се
претоварвайте с работа, така че да Ви стане неприятно. Изпълнявайте
толкова работа, колкото е по силите Ви. Не забравяйте, че утре трябва да
имате сили и желание за следващия списък. Не преекспонирайте.
Разпределяйте правилно усилията си за да изкарате цялата "дистанция", а
не разбиете здравето си.
Класифицирайте задачите по важност.
Наред
със задачите, планирайте и сметките за плащане. Не оставяйте всичко да
се натрупа за един ден или ако всичките Ви плащания имат падеж по едно и
също време, натрупвайте своевременно специален фонд за тяхното
изплащане. Иначе рискувате в деня на падежа да не се справите, а на това
му се вика фалит, предизвикан от недалновидност. Класифицирайте
задачите по важност. Най-важни са случаите, в които имате да получавате
бързо и много пари. Не оставяйте оферти, писма, документи да се
натрупват (и да създават т.н. "работна атмосфера", а всъщност става дума
за хаос и неорганизираност). Разкарвайте всичко в деня на появяването
му. Офертите отхвърляйте или потвърждавайте на момента, на писмата
отговаряйте или ги хвърляйте в коша, документите разпределяйте в
съответните им папки. Иначе рискувате да се затрупате с несвършена
работа и да "заседнете".
Водете си дневник.
През
целия ден си водете дневник на нововъзникващите или отложените задачи,
така както са Ви хрумнали. Вечер ги преглеждайте, класифицирайте ги на
неотложни (за деня), седмични или месечни и планирайте тяхното
изпълнение. Думата в тази разработка е за организацията. Включете
описаните до тук стъпки в ежедневието си и много скоро ще установите, че
разполагате с неподозирано количество "допълнително време", достатъчно
да задвижите всякакъв допълнителен надомен бизнес. Всеки обича да казва,
че в държавата няма ред и организация. Очевидно е обаче, че ред трябва
да въведете първо в личния си и делови живот.
Започнете живот по план и се развивайте стъпка по стъпка.
Да се живее по план.
Разбира
се, за начало, това няма да е много приятно - списъци, планове, задачи
... Но така се въвежда ред във всичко и един ден идва момента, когато
всичко започва да става "от самосебе си". Затова законите, правилата,
ръководствата имат съществено значение за всеки. Затова да се живее "по
план" не е толкова лошо. Това води до по-голяма организираност,
по-висока продуктивност, по-големи доходи, повече свободно (лично)
време, а от тук и до по-голяма удовлетвореност и радост от живота. Една
от големите тайни на проспериращите хора , е в тяхната организираност и в
това, че не си пилеят времето напразно.
Започнете с планиране и организация.
Помислете
за всичко това. После прегледайте досегашната си дейност и ще
разберете, че наистина разполагате с 2-3 (и даже много повече) часа
продуктивно време, което може да използвате за конструктивна дейност.
Започнете с планиране и организация на обичайните си задължения, след
това включете новите си ангажименти по осигуряването на извънреден,
допълнителен доход, интегрирайте ги в останалите ежедневни задачи, въз
основа на описания метод за ефективно и продуктивно използване на
времето и пристъпете към неотложното им изпълнение. И накрая, когато
всичко потръгне и се канализира, не забравяйте да отделите време за
своето семейство, за себе си, за почивка, за хоби, за здраве.
Развивайте се стъпка по стъпка.
Така,
стъпка по стъпка, ще се убедите, че можете много повече и че животът е
далеч по-приятен отколкото сте си мислили до момента. Обърнете внимание ,
че в тази разработка не Ви казвам какво да правите, а как да направите
това, което Вие считате, че трябва да правите, но така, че да постигнете
удовлетворение и успех! Въведете ред в живота си веднага и ще
разберете, че Ви е отредено много повече отколкото си мислите!
Действайте организирано! Ако овладеете добре тази техника, няма да Ви е
трудно да си осигурите допълнителен източник на доходи, каквито може
доста да намерите на този сайт, стига да отделите необходимото време и
да го прегледате по внимателно.
Няма коментари:
Публикуване на коментар
Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.