Translate

неделя, 27 юли 2014 г.

Имате ли собствен продукт със стойност, който да Ви носи доходи?

Разбиране за стойност на продукта.


Какво е продукт в икономиката?

Под продукт в икономиката се разбира някакъв резултат от съзнателна човешка дейност или природни процеси, който резултат трябва да отговаря на едно основно изискване - да задоволява някакви потребности. Или с други думи продукта трябва да притежава т.н. потребителна стойност, за да може да разчитате на него да Ви носи доходи.

Какво е продукт на пазара?

В икономиката продукта все още не е стока, но може да бъде превърнат в стока, ако продукта бъде предназначен за размен или продажби. С предназначаването на продукта за размен освен потребителната стойност, той придобива още едно свойство - разменна стойност. Много често вместо разменна стойност се използва понятието цена.

Видове продукти.


Материални продукти.

Съществуват няколко разлики между т.н. материални стоки и информационни стоки. Характерно за материалните стоки, че те при употреба губят потребителната си стойност, а от там съответно и разменната си стойност (ако едно геврече не е изядено има стойност, като се изяде вече няма стойност). Характерно за Материалните стоки е че при възпроизводството им се влагат отново ресурси.

Информационни продукти.

Информационните стоки и услуги обикновено при употреба не губят потребителната си стойност, а я повишават. (прочитането на една книга допълнително ни обогатява, многократното употребяване на компютрите и програмите). Характерно за информационните стоки е че при тяхното използване се получава взаимно обогатяване и на двете страни.

Същност на информационния продукт.


Влагане на ресурси.

Ако двама души си разменят по една идея в резултат те ще имат две идеи, без да си загуби тяхната собственост. Характерно за информационните продукти и услуги е че при тяхното възпроизвеждане не е необходимо отново да се влагат ресурси (човешки и финансови), а се използва тиражиране. Информационните стоки са много по ефективни от материалните стоки.

Кражба на собственост.

Съществуват и някой други възможности, които различават материалните и информационните стоки: кражбите на материалните стоки се установява много бързо, сравнително лесно се откриват и нарушителите, когато става дума за злоупотреби с материали. При информационните стоки това е сериозно затруднено - може да се ползва чужда идея без да се разбере, със закъснение се установява злоупотребата, дефектите, недостатъчно доброто качество на информационния продукти, също се установява след многократната му употреба (като им изтече срока на годност).

Информационни характеристики.

Информационните продукти са по-ефективни от материалните и това обяснява факта, че все по голяма част от производителите и търговците се насочват към създаването и ползването на информационни продукти и услуги. Всъщност, ако погледнем в интеренет, там всичко е на информационна основа, даже когато се продават материални стоки, то тяхното описание, условията по офертата и др.п. са информационни характеристики.

Каква пазарна стойност има Вашата дейност?


Неразбирането на бизнеса из основи.

Много бизнесмени си мислят, че продават размери, тегло, мощност на двигателя, товароподемност, големина или форма на бутилката и др. подобни характеристики на продукта. Те по никакъв начин не могат да разберат, че клиента най-малко от това се интересува. Колко шофьори се интересуват от техническите характеристики на колата си? Единици! Какво ги интересува - удобство, бързина, икономичност, т.е. каква полза ще имат - икономии, печалба, спестяване на усилия, придобиване на пристиж или влияние ....

Има ли полза от Вашия продукт?

Затова продавайте полза от своя продукт, а не неговите технически характеристики. Все едно аз да Ви продавам тази разработка според броя на писмените знаци в нея и като добавка - вида на използвания шрифт. Хората плащат за полезни работи. Колкото сте по-полезни, толкова повече ще Ви плащат. Но как да бъдете полезни (ако имате автосервиз) и те Ви търсят, а Вие сте на екскурзия на Карибите?? Това е най-велика тайна на бизнеса: ще Ви плащат толкова, колкото сте полезни и удобни. Т.е. доходи ще Ви носи само собствен продукт със стойност в очите на потенциалните потребители.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Моля, само сериозни коментари - публикуват се след одобрение на редактор.